تبلیغات
آموزش و تحصیل - نمونه واقعه نگاری
 
آموزش و تحصیل
درباره وبلاگ


با سلام. به وبلاگ ما خوش آمدید. ما در دو بخش كار میكنیم: 1-طنز 2- آموزش . چون اینجانب اعتقاد دارم در كنار آموزش و تحصیل باید طنزهم باشد تا یادگیری بهتر شود. ضمنا ما را از نظرات گهربارتان محروم نكنید.**الهی خنده از چهره تان كنار نرود.***

مدیر وبلاگ : MOHSEN
نویسندگان
سه شنبه 23 آذر 1389 :: نویسنده : MOHSEN
 

خدا رو شکر بد قول نشدم.

نمونه واقعه نگاری

نام و نام خانوادگی دانش آموز: ***          آموزشگاه: ***          پایه: اول ابتدایی

تاریخ واقعه نگاری: 11/9/89        محل واقعه: كلاس درس

الف) شرح واقعه:

    علی رضا با اینكه دانش آموز باهوشی است اما در كلاس از هر چیز كوچكی می ترسد، به عنوان مثال امروز دوستش با در آوردن صدا او را می ترساند. ( كلاس درس )

     وقتی به سمت علی رضا می روم و از می خواهم كه سوالی را جواب دهد یا كتاب كارش را ببینم، دستش را جلوی صورتش می گیرد و بعد از اینكه مطمئن شد كاری با وی ندارم به سوالم جواب می دهد. ( كلاس درس )

     امروز در زنگ تفریح او را دیدم كه با بچه های دیگر همبازی نبود و جلوی پنجره كلاس ایستاده بود. عموما صدای جیغ او را در حیاط مدرسه می توان شنید. ( حیاط مدرسه )

     هنگامی كه از وی درخواست می كنم برای جواب دادن سوال جلوی تخته حضور پیدا كند خیلی دیر می آید، همچنین ژست محتاطانه ای به خود می گیرد. ( كلاس درس )

    

ب) تعبیر و تفسیر:

     حالات این دانش آموز نشانه ای از ترس، درون گرائی و یا احساس حقارت است. مشكل او ممكن است ریشه خانوادگی داشته و یا مربوط به دوران كودكی وی باشد.

ج) پیشنهادات:

  • پیشنهاد می شود در اولین فرصت از والدین علی رضا برای حضور در مدرسه دعوت به عمل آید و با آنها صحبت شود تا مشخص گردد كه آیا این رفتارها در خانه نیز وجود دارد و در مورد علل رفتار تحقیق شود.
  • با سایر معلمان، معاونین و مربی پرورشی كه او را می شناسند، گفتگو شود.
  • مشاوره با علیرضا در خصوص شناخت مشكل او و تلاش در جهت رفع آن؛ مثلا از بین بردن ترس در قالب بازی (از علی رضا می خواهیم كه با در آوردن صدا دوستانش را بترساند.)
  • چنانچه با اقدامات انجام شده نتیجه ای گرفته نشد با هماهنگی خانواده نزد مشاور متخصص ارجاع شود.





نوع مطلب : ارزشیابی كیفی - توصیفی، 
برچسب ها : ارزشیابی پایانی، ارزشیابی كیفی و توصیفی، ارزشیابی فعال، نحوه ی ارزشیابی توصیفی، فعالیت های گروهی، ارزشیابی تكوینی و مستمر، بهبود فرایند یاددهی و یاددگیری در مقطع ابتدایی، اهداف آموزش و پرورش در ارزشیابی توصیفی ابتدایی، حذف بیست گرایی، امتحانات پایانی، ابزارهای ارزشیابی توصیفی، پوشه كار گروهی و فردی، ارزشیابی پوشه ای، حیطه های دانش نگرش و مهارت در ارزشیابی توصیفی، تكالیف انفرادی، برگه امتحانی، تكالیف گروهی، گزارش های علمی، ارزشیابی در مقطع ابتدایی، ارزشیابی توصیفی دانش آموزان كلاس اول و دوم ابتدایی،


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :





Powered by WebGozar